Дүниені танып-білу сатысындағы белгілі бір тұтастыққа қарастырып отырған заттың мәнін оның қалыптасу тәсілін анықтау арқылы олардың теориялық танымның ормасы. Білімдердін дамуының негізінен алғанда ұғымның тереңдігі түсуінен бір ұғымнан әлдеқайда тереңірек мәнін көрсететін олардың әлдеқайда дәл бейнеленуі болып табылатын баға басқа ұғымға өтуінен көрінеді , ұғымның бір тілдік формаларда бейнеленіп тілдің соған сәйкес сөздік мәнін құрады.сы функцияның арқасында ұғым сөздерді белгілі бір байланыстырады,ал бұл сөздердің діл мінін анықтап ойлау процесінде оларды қолдануға мүмкіндік береді. Ұғымда жалпылау табиғат заңдарын танып білудің қажеті шарты болып табылады. Ұғымның қалыптасуы сөзімдік формаларының өтуі күрделі процесс:мұнда дүниені танудың салыстыру талдау мен синтез жалпылау сияқты әдістері және ой-қорытындысының айтарлықтай формалары қолданылады.Ұғым жайлы ілімнің ең маңызды жақтарының бірі. Ұғымда тек жалпы бейнеленегені мен бұл оның жекеше мен ерекшеге қарама-қарсылыңғын деген сөз емес. Жалпының өзі жекеде ғана өмір сүреді. Жеке сапалық ерекшеліктерінің негізін ол жекеше мен ерекшені түсіндіруге мүмкіндік береді. Тұтас алғанда класс жайлы жалпы. Ұғым негізінде ғана ерекшеленеді, сондай-ақ бұл кластың жеке нәрселерін ажыратқан танып білуге болады. Ұғым жайлы диалект-логикалық түсінік қазіргі ғылымдардың даму барысында айқындалады сөйтіп ғылым таным әдісінің қызметін атқарады.